Social Icons

kosawmaungt@gmail.comသို ့ ေဆာင္းပါး၊သတင္းကဗ်ာမ်ား
ေ၀ဖန္အႀကံျပဳလႊာမ်ားေပးပို ့ႏိုင္ပါတယ္

Sunday, 30 September 2012

ဒါေႀကာင့္ ဒီ လို ေရး ျဖစ္ တာ



.ေကာ့ေသာင္းဖက္မွာ ျမန္မာေရတပ္ ေသာင္းက်န္းတဲ့ကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စာဖတ္သူတဦးက အသိေပးေဖာ္ ထုတ္ လာပါတယ္။ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ဘယ္လုိေျဖရွင္းၾကမလဲ လုိ႔ေမးခြန္းထုတ္ လာပါတယ္။က်ေနာ့အေနနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ အခုလုိပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေရးသားလာတာကုိ လက္ခံႀကိဳဆုိ ပါတယ္။ ဒါမ်ဳိးမ်ားမ်ား ေရး ၾကရင္ေကာင္းပါတယ္။ အျဖစ္အပ်က္ေတြစံုလာသလို ရႈေထာင့္လည္းက်ယ္ျပန္ ့ လာတာေပါ့။ က်ေနာ္ စာေရးတဲ့ရည္ ရြယ္ခ်က္က တပ္မေတာ္နဲ႔ ျပည္သူအၾကားမွာ လိပ္ခဲ တင္းတင္း   ေျဖရွင္း ရခက္ေနတဲ့ အေျခအေနေတြကုိ အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးၾကရင္း ေျပလည္သြားေစဖုိ႔ပါ။ ဒီအ တြက္တဖက္သတ္ အျမင္ကုိဆုပ္ကုိင္ထားလုိ႔ မရပါဘူး။
ဟုိတေလာတုန္းကလည္း မိတ္ေဆြတဦးနဲ႔ ဒီအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးျဖစ္ပါေသးတယ္။ သူကရန္ကုန္ အေျခစုိက္ ငါးဖမ္း ေလွမွာ ေရလုပ္သားလုပ္ဖူးသူပါ။ ပုဇြန္ေတာင္ေညာင္တန္းကေန ငါးဖမ္းေလွထြက္ တဲ့အခါ ပင္လယ္ျပင္ကုိ မေရာက္ ခင္မွာပဲ ဆီေတာင္းတဲ့ေရတပ္သေဘၤာ သံုးေလး စီးေလာက္ၾကံဳေတြ႔ ရတယ္ လုိ႔ဆုိပါတယ္။ တေနရာမွာ ဆီတေခြ (၁၅ ဂါလံခန္႔) ေပးရေတာ့ ပင္လယ္ငါးဖမ္းကြက္ကုိ မေရာက္မီမွာပဲ ဆီပီပါ တလံုးေလာက္ ကိစၥေခ်ာသြားတယ္လုိ႔ ေျပာျပပါ တယ္။

သူေျပာသြားတာေတြ မွန္ပါတယ္။ အခ်ိန္မေရြး ေခါင္းစဥ္အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ရန္ကုန္ျမစ္ေၾကာင္း တေလွ်ာက္ ျဖန္႔ က်က္ေန ရာယူ ထားတဲ့ စစ္ေရယာဥ္ေတြ ရွိေနတတ္လုိ႔ပါ။ ငါးဖမ္းေလွေတြဆီက ေတာင္းရမ္းထားတဲ့ စက္သံုးဆီေရာင္းရေငြကုိ ေရတပ္ သားေတြ အခ်ဳိးက်ခဲြေ၀ရရွိပါတယ္။။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လည္း အ ေတြ႔အ ၾကံဳေတြကုိ ထုိက္သင့္အားေလ်ာ္စြာ ေရးျပေနနုိင္တာပါ။ သိုု႔ေပမယ့္လည္း ဒီအခြင့္အေရးမ်ဳိးကုိ ေရတပ္ တခုလံုး ခံစားခြင့္ရေနတာလားဆုိရင္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးလုိ႔ ေျဖဆုိရမွာပါ။ သေဘၤာဆင္းခြင့္မၾကံဳတဲ့ စစ္သည္ေတြအတြက္ေတာ့ဒီျဖစ္ရပ္ေတြဟာ ပံုျပင္ထဲက ပံုျပင္ေတြပါပဲ။

ေနာက္တခါ သေဘၤာဆင္းလုိ႔ရတဲ့ ေငြအေပၚမွာထားတဲ့ သေဘာထားကဲြျပားမႈေတြ ရွိပါတယ္။ ဥပမာ-  ေထာက္ပံ့ေရးေရ ယာဥ္ေတြမွာ တရား၀င္သတ္မွတ္ထားတဲ့ အခြင့္အေရးေတြရွိပါတယ္။ ထိန္းသိမ္းဆီရဲ႕ ငါးရာခုိင္ႏႈန္းကုိ ေလ်ာ့နည္းခြင့္ ျပဳထားပါတယ္။ ေရတပ္မွာ ဆီဂါလံ ငါးေသာင္းကေန သံုးသိန္းအထိ၀င္ဆန္႔တဲ့ ေထာက္ပံ့ေရးေရယာဥ္ေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒီေရယာဥ္ေတြကုိ အစုိးရစက္သံုး ဆီသယ္ ပုိ႔ရာနဲ႔ ပုဂၢလိကငါးလုပ္ငန္း ကုမၸဏီေတြကုိ ငွားရမ္းရာမွာ သံုးပါတယ္။ ပင္ လယ္ျပင္ခရီး တစ္ေခါက္ ပုိ႔ေဆာင္ၿပီးတုိင္း စစ္သည္တဦးအတြက္ က်ပ္ငါးေသာင္းေလာက္ ေ၀စုရတတ္ပါတယ္။ ဒီနည္း နဲ႔ရတဲ့ေငြကို စစ္သည္ေတြက သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းရတဲ့ေငြ (အေအးစာ) လုိ႔ သတ္မွတ္ပါတယ္။

ငါးဖမ္းေလွေတြန႔ဲ အျခားေသာစီးပြားကုန္သြယ္ေလွေတြဆီက ရတဲ့ေငြကုိေတာ့ တရား၀င္သတ္မွတ္လုိ႔ မရပါဘူး။ တခါ တရံမွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္နဲ႔ လံုျခံဳေရး တာ၀န္ထမ္းေဆာင္သူတုိ႔အၾကား အက်ဳိးစီးပြား အရ ညႇိႏႈိင္းလုပ္ေဆာင္မႈေတြ ရွိသလုိ တခါတရံမွာလည္း လက္နက္ရွိသူက လက္နက္မဲ့သူအေပၚ အနုိင္က်င့္ဗုိလ္က်မႈေတြ ရွိပါတယ္။ ေကာ့ေသာင္း ဖက္ကျဖစ္ရပ္ေတြကုိ က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္ မေတြ႔ၾကံဳဖူးပါ။ သူငယ္ခ်င္းေတြထံမွ တဆင့္ၾကားသိရတာေတြေတာ့ အမ်ားအ ျပား ရွိပါတယ္။

ပင္လယ္ျပင္ ငါးဖမ္းကြက္ေတြမွာလည္း ဒီအတုိင္းပါပဲ။ ငါးမဖမ္းရသတ္မွတ္ထားတဲ့ နယ္ေျမမွာ ငါး၀င္ဖမ္း တဲ့ ေလွေတြ ဟာ စစ္သေဘၤာနဲ႔ အေပးအယူလုပ္ၿပီး ၀င္ဖမ္းတဲ့ေလွရွိသလုိ မိမိသေဘာနဲ႔ ၀င္ဖမ္းသူေတြ လည္းရွိပါတယ္။ (ျပည္တြင္း တရား၀င္လုိင္စင္ရ ငါးဖမ္းေလွေတြကုိ ဆုိလုိတာပါ) တခ်ဳိ႕က်ျပန္ေတာ့ ဖမ္းမိငါးေတြကုိ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းျပန္မသယ္ ေတာ့ဘဲ ပင္လယ္ျပင္အတြင္းမွာရွိတဲ့ ထိုင္းငါးဖမ္း ကုမၸဏီ ေတြထံတုိက္ရိုက္ဆက္သြယ္ ေရာင္းခ်ပါတယ္။ အဲဒီေလွေတြ ကုိ သက္ေသအေထာက္အထား ခုိင္လံုတယ္ဆုိရင္ “စည္းပ်က္ေလွ” အေနနဲ႔ ဖမ္းခြင့္ရွိပါတယ္။ ဖမ္းဆီးရမိၿပီးတဲ့ေနာက္ဆက္လက္ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္မႈအပုိင္းမွာေတာ့ စစ္ေရယာဥ္မွဴးနဲ႔ ငါးဖမ္းကုမၸဏီတုိ႔ရဲ႕ အေနအထားေပၚမွာ မူတည္ပါ တယ္။

စစ္ေရယာဥ္ေတြဖက္က ျပဳမူဆက္ဆံတာေတြ လြန္က်ဴးသြားတဲ့အခါ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းရွင္ ေတြကလည္း တုန္႔ျပန္တိုင္ ၾကားမႈရွိတဲ့အခါ ရွိပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေရလုပ္ငန္းရွင္ေတြဟာ အနည္းဆံုး စစ္အစုိးရ ထိပ္ပိုင္းေခါင္းေဆာင္ တဦးဦးနဲ႔ လမ္းေၾကာင္းေပါက္ၿပီးသားပါ။

ဥပမာ-ကမ္းလြန္ေရနံစင္နဲ႔ ၁၀ မုိင္ပတ္လည္အတြင္း ငါးမဖမ္းရ ကန္႔သတ္ တားျမစ္ထားပါတယ္။ အဲဒီမွာ ၀င္ဖမ္းတဲ့ေလွကုိ စစ္သေဘၤာကမိတယ္ ဆုိပါေတာ့။ ေလွထဲမွာပါတဲ့ ဆီကုိေမာင္းစရာ မက်န္ေအာင္ အကုန္လံုးစုတ္ထုတ္ယူလုိက္တယ္။ ဒီျဖစ္စဥ္မ်ဳိးေတြ မၾကာခဏ ၾကားရေပမယ့္ အျမဲတမ္းတုိင္ၾကား တာ ေတာ့ မေတြ႔ရပါဘူး။ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမရွိတဲ့ စီးပြားေရးစနစ္ေအာက္မွာ ၀ိသမေလာဘသမားနဲ႔ အက်င့္ပ်က္၀န္ထမ္းေထြးေရာယွက္တင္ စီးပြားရွာတတ္ၾက ပါတယ္။ အဲဒီ အ႐ႈပ္အေထြးေတြၾကားထဲမွာ ရုိးသားတဲ့ ျပည္သူလူထု ေျမစာပင္ ျဖစ္ရတာလည္း အထင္အရွားပါ။

ငါးဖမ္းေလွေတြနဲ႔ ဆက္ဆံရတဲ့အခါ အခ်ဳိ႕စစ္္ေရယာဥ္မွဴးေတြက ထိန္းထိ္န္းသိမ္းသိမ္း လုပ္တာေတြရွိသလုိ တခ်ဳိ႕စစ္ ေရယာဥ္မွဴးေတြက်ေတာ့ အခြင့္အေရးရတုန္း သူေဌးျဖစ္ ၾကံတာလည္းရွိပါတယ္။ စစ္ေရယာဥ္မွဴး တဦးခ်င္းရဲ႕လုပ္ရပ္နဲ႔ အဓိက သက္ဆိုုင္ပါတယ္။ လူတုိင္းလူတုိင္း ကုိယ္တခ်ိန္က ျပဳမူေဆာင္ရြက္ ခ်က္ေတြ ေနာင္ တခ်ိန္မွာ ပံုရိပ္တခုအေနနဲ႔ တည္ရွိေနတာကုိ ၾကံဳေတြ႔ခံစားရစျမဲပါ။ ကုိယ့္ရဲ႕လုပ္ရပ္ေကာင္း အတြက္ မိမိကုိယ္တုိင္က အမွတ္တမဲ့ျဖစ္ေနေတာင္မွ
အသိအမွတ္ျပဳတဲ့သူေပၚလာမွာ ျဖစ္သလုိ မေကာင္းတဲ့လုပ္ရပ္အတြက္လည္း မသိေယာင္ေဆာင္ ဖုန္းကြယ္ေမ့ေဖ်ာက္ ပစ္လုိ႔ မရနုိင္ပါဘူး။ အခြင့္သာခ်ိန္မွာ ထင္တုိင္းၾကဲလုပ္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပုိင္းမွာ ပက္ပက္ စက္စက္ အက်နာသြားသူေတြရဲ႕ အျဖစ္ကုိ ၾကံဳေတြ႔ဖူးပါတယ္။

ယုိးဒယားငါးခုိးေလွ ဖမ္းတဲ့အခါမွာေတာင္ စစ္ေရယာဥ္မွဴး တဦးနဲ႔တဦး မတူပါ။ ယုိးဒယားေလွ ဆုိေပမယ့္ ေရလုပ္သား အမ်ားစုက ျမန္မာအလုပ္သမားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ငါးေလွကိုဖမ္းမိျပီး ရင္ ေရလုပ္ သားေတြကုိ ထြက္ေပါက္ေပးရပါတယ္။ စစ္သေဘၤာထြက္ခြာသြားၿပီးတဲ့ေနာက္ ေရထဲ မွာက်န္ရစ္ခဲ့ တဲ့ ေရလုပ္သားေတြကုိ အျခားယုိးဒယားေလွေတြက လာၿပီး ကယ္ဆယ္ရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕အဆင္ျခင္္မဲ့တဲ့ စစ္ေရယာဥ္မွဴးေတြဟာ ကယ္ဆယ္ဖုိ႔လာတဲ့ငါးေလွကုိ ထပ္ၿပီးဖမ္းဆီးတာ ေၾကာင့္ ေရလုပ္သားေတြ ကုိ ေသတြင္းထဲတြန္းပုိ႔သလုိ ျဖစ္သြားပါတယ္။ အဲဒီလုိလုပ္တဲ့ စစ္ေရယဥ္မွဴးေတြကေတာ့ “စည္းမဲ့ မုဆုိး” ေတြေပါ့။

တခါတုန္းက ပင္လယ္ျပင္မွာျဖစ္ပ်က္သြားတဲ့ကိစၥကုိ ၾကားလုိက္ရတာ ရင္မခ်ိစရာပါ။ ငါးခုိးေလွဖမ္းတဲ့ေနရာမွာ ထုိင္းပဲ့ နင္းတဦးက ေလွကိုစက္ကုန္တင္ၿပီး စစ္သေဘၤာကုိ၀င္ေဆာင့္လုိ႔ စစ္သေဘၤာအေတာ္ပ်က္စီးသြားတယ္။ အဲဒီမွာ စစ္ ေရယာဥ္မွဴးက ေဒါသထြက္ျပီး ေရထဲကူးေန သူေတြ ကုိ ေသနတ္နဲ႔လုိက္ပစ္တာ ေသြးေတြလႊမ္းသြားေရာတဲ့။ က်ေနာ့ မ်က္စိထဲမွာေတာ့ အျပစ္မဲ့ ျမန္မာေလွသားေတြ မ႐ႈမလွ ေသပဲြ၀င္ရမယ့္အျဖစ္ကုိေတြးၿပီး ျမင္ေယာင္ေနမိတယ္။

ဒီလုိနည္းလမ္းေတြနဲ႔ ရွာေဖြစားေသာက္ေနတာေတြဟာ သမာအာဇီ၀ မဟုတ္ဖူးလုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ စစ္သည္ေတြလည္းသိ ပါတယ္။ ဒါျဖင့္ ဒီလုိသိလ်က္နဲ႔ ဘာေၾကာင့္ လုပ္သလဲေမးလာရင္ေတာ့ က်ပ္တည္းက်ဥ္းေျမာင္းတဲ့ ေခတ္ကာလမွာ မိ သားစု၀မ္းေရးအတြက္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အခြင့္အေရးကုိ အသံုးခ်ၾကရာကစခဲ့တာပါပဲ။

ဒီလုပ္ရပ္ေတြကုိ မႏွစ္ၿမိဳ႕လုိ႔တပ္ကထြက္ေျပးသြားတဲ့ စစ္သည္တခ်ဳိ႕ရွိသလုိ မုိးခါးေရေသာက္ရင္း မူးသြားသူေတြလည္း ရွိမွာပါ။ တရားမွ်တမႈရွိတဲ့ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာျပည့္၀တဲ့ လူ႔အဖဲြ႔အစည္းသာျဖစ္ခဲ့ရင္ မိသားစုစား၀တ္ေနေရးအတြက္ ဒီ ေလာက္ထိ ကုိယ္က်င့္တရားကုိ ထိခုိက္ပ်က္ျပားခံေနစရာ မလုိဘူး လုိ႔ထင္ပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔ တပ္မေတာ္သားေတြနဲ႔ ျပည္သူလူထုအၾကား မေက်မလည္ ႐ႈပ္ေထြးေနတဲ့ အေျခအေနေတြ ဟာလူ႔သမုိင္းနဲ႔ ခ်ီၿပီး ျဖစ္တည္ေနတာမဟုတ္ဘဲ အာဏာရွင္စနစ္ရဲ႕ အစြန္းထြက္ျပႆနာေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ပြင့္ပြင့္လင္း လင္း ေဆြးေႏြးေ၀ဖန္မႈေတြနဲ႔ တစံုတရာနားလည္မႈ တည္ေဆာက္နုိင္မယ္လုိ႔ က်ေနာ္ ႐ုိးသားစြာ ယံုၾကည္မိပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ လူ႔အဖဲြ႔အစည္း တုိးတက္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ စစ္ဖက္အရပ္ဖက္ ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္လာဖုိ႔ရာ တပ္မ ေတာ္ေအာက္ေျခထုနဲ႔ ျပည္သူလူထု အျပန္အလွန္နားလည္မႈရရွိေရးဟာ အေျခခံက်တယ္လုိ႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။

ေ၀ဖန္ေဆြးေႏြးသူအားလံုးကုိ ေလးစားႀကိဳဆုိလ်က္
Aungsan Tagun

No comments:

Post a Comment